טיפול בהתקרחות ושיער דליל » טיפול בהתקרחות » האם קרחת זה גנטי?

לשיחה עם צוות היועצים:

האם קרחת זה גנטי?

שיער הראש מהווה חלק חשוב בדימוי העצמי שלנו, שיער יפה ושופע הוא דבר רצוי ונחשק. מעבר לגילוח הראש באופן רצוני, אצל רוב בני האדם, כחלק מתהליך התבגרות והזדקנות, מאבדים את שיער הראש עד כדי התקרחות חלקית או מלאה. לבטח שמעתם על המושג “התקרחות על רקע גנטי”, אך האם באמת הגנטיקה כאן משחקת תפקיד מובהק?

מהי קרחת?

קרחת מתארת חוסר שיער בראש (אבל יכול להיות גם בחלקים אחרים של הגוף).
התקרחות מתרחשת בעיקר בעקבות שיבוש מחזור גדילת השיער מזקיקי השיער. לרוב, התהליך הוא איטי והדרגתי ולא מתרחש בכל שטח הקרקפת. מאחר ושערות נושרות באופן טבעי, עיכוב בצמיחה או אי צמיחת שערות חדשות תגרום לדילול מסת השיער עד להופעת אזורים בהם השיער דליל ביותר ואף נעלם לחלוטין. 
לא כולם שווים בפני תופעת ההתקרחות, וישנם אנשים שלא נפגעים ממנה כמעט בכלל לעומת אחרים שנפגעים ממנה אפילו כבר בגיל צעיר.
בוצעו מחקרים רבים בעולם (שמתרכזים לרוב בהתקרחות הגברית), וזוהו גנים שונים האחראים לתהליך ההתקרחות, כאשר המוכר ביותר הוא גן AR. מבלי להיכנס להסברים מדעיים מדי, גן זה קשור לקליטת הורמון הטסטוסטרון – ההורמון הגברי. גן זה מסייע בין שאר התפקידים לזקיקי השיער לאתר את הורמון הטסטוסטרון אשר לו השפעה ישירה על צמיחת השיער. גן ה-AR ממוקם בכרומוזום X, משמע שאצל גברים הוא הורש מהאם. הסיפור הגנטי של ההתקרחות הוא קצת יותר מורכב אך קיימות הוכחות חזקות דיין על מנת לקבוע שאכן התקרחות יכולה להיות על רקע גנטי. 

התקרחות וגנטיקה

אמנם ברוב התקרחות וגנטיקה הולכים יד ביד, אך אין זה תמיד כך. קיימות סיבות אחרות ושונות שיכולות לגרום להתקרחות שכדאי להיות ערים להם. 
בין הסיבות להתקרחות ניתן למנות תזונה לקויה או חסרה, תרופות שפוגעות בזקיקי השיער, מחסור בברזל בדם, חוסר תפקוד של בלוטת התריס, מחלות שונות אחרות, מצבי מתח מתמשכים, מצבים נפשיים קיצוניים ועוד. כמו כן, כאשר מדובר באיבוד שיער אצל נשים, הדבר יכול להיות תלוי בהגעה לגיל המעבר, הריון, לידה והנקה ועוד.

שלבי התקרחות השיער

במקרים קיצוניים ההתקרחות יכולה להיות מהירה מאוד ואף פתאומית אך לרוב, כאשר מדובר בהתקרחות על רקע גנטי, מדובר בתהליך איטי שמתפתח לאורך שנים רבות. התהליך יכול להתחיל כבר מגיל צעיר בצורה סמויה יותר, כלומר, מתרחשת האטה בצמיחת שיער חדש, דילול של מסת השיער בצורה שלעיתים לא ממש שמים לב אליה. כמו שאומרים שלא רואים את הילדים גדלים, גם את התקרחות בשלבים הראשונים, כל עוד אין סימנים מובהקים כמו אזורים בקרקפת עם מחסור בשיער, פשוט לא יודעים שהיא כבר החלה. ההתקרחות מתפתחת באופן שונה אצל גברים ואצל נשים כפי שניתן לראות בתמונה הבאה. 
אצל גברים יתחילו לשים לב להתקרחות כאשר יחל מחסור שיער באזור המפרצים שיתקדם יחד עם הופעת “חור” בקדקוד. ההתקרחות תמשיך להתקדם עד ששיער יוותר רק בצדי הראש. אצל נשים ההתקרחות מתחילה להתגלות באזור השביל המרכזי ותתפתח משם עם הגדלת ההתקרחות סביב אזור זה. 

מתי מומלץ להתחיל לטפל בהתקרחות

כפי שראינו קודם, תהליך ההתקרחות יכול להתחיל כבר בגיל צעיר בצורה שלא נראית לעין וזה בדיוק השלב שכדאי להתחיל לטפל בו. אבל איך תדעו אם אתם כבר סובלים מהתקרחות? כדאי להתייעץ עם מומחי שיער. קיימות בדיקות שונות שיכולות להעיד על הבעיה גם כשהיא עדיין לא נראית לעין גלויה. במקרה זה, כדאי להקדים תרופה למכה, כי ככל שמתחילים בטיפול נכון מוקדם יותר, כך התוצאות יהיו טובות יותר. קיימים טיפולים שונים, תמיסות, תרופות (עבור גברים – התרופה המוכרת נגד התקרחות גברית היא יעילה אך יכולה גם לפגוע בפוריות, ראו הוזהרתם), הזרקות ואף טיפולים כירורגיים. קיים גם טיפול נוסף, טבעי לחלוטין וללא תופעות לוואי שניתן ליישם גם מגיל צעיר ללא כל חשש, ועל כך בפסקה הבאה.

טיפול טבעי עם שיפור מהיר מובטח או מלוא כספך בחזרה

מהו טיפול טבעי נגד התקרחות? זהו טיפול לא חודרני, שאינו מלווה בתופעות לוואי, אפילו קלות, שלא מערב נטילת תרופות או מריחת תמיסות, אשר מבוסס על תהליכים פיזיולוגיים קיימים, ועם שיפורם, נמנעת ההתקרחות ויתאפשר לשיער לחזור ולצמוח. 
הטיפול מתבצע בעזרת מכשיר הריג’ן המשלב מספר טכנולוגיות: פעולה ביוכימית עם החדרת אבץ ונחושת לקרקפת בעזרת זרם חשמלי עדין, פעולה חשמלית עם גירוי הקרקפת בעזרת דסקיות לשיפור זרימת הדם באזור, ופעולה מכאנית עם עיסוי הקרקפת בעזרת רטט עדין אשר תורמת גם היא לשיפור זרימת הדם באזור. הדגם המתקדם יותר של מכשיר זה משלב גם פעולה נוספת בעזרת לייזר רך אשר תורם לזירוז חלוקת התאים ומסייע בזירוז קצב הצמיחה בזקיקי השיער.
את הטיפול מבצעים באופן עצמאי לחלוטין, בכ-10 דקות בלבד ביום, איפה ומתי שנוח לכם, ואפילו תוך כדי צפייה בטלוויזיה, או קריאת ספר וכדומה. הטיפול נעים ואינו גורם לכאבים.
מאחר והטיפול בעזרת מכשיר ההריג’ן אינו מתאים לכל מצב של התקרחות, לפני הרכישה מתבצע אבחון מקצוע בחברת דימדיקו (ללא עלות או התחייבות). עם קבלת תוצאות האבחון, מומחה השיער של החברה יחליט אם הטיפול בעזרת המכשיר מתאים למצבכם או לא. אם לא, לא יוצע לכם לרכוש את המכשיר. אך אם הטיפול יכול לסייע בטיפול נגד ההתקרחות שלכם אז המכשיר יוצע לכם לרכישה כולל הבטחת תוצאה ייחודית. החלטתם לרכוש את המכשיר? תתבצע בדיקת טריקוסקן שמודדת בצורה מדויקת  את עובי וצפיפות השיער באזור לטיפול כך שתירשם תמונת מצב ברורה לפני תחילת הטיפול. בהתאם לסוג המכשיר (הרגיל או המתקדם יותר) תוצע לכם תכנית טיפול שעם סיומה תיערך בדיקת טריקוסקן נוספת השוואתית לבדיקת תוצאות הטיפול:
ביצעתם את הטיפול בהתאם להוראות, והגעתם לשיפור הנ”ל או יותר? מעולה, ממשיכים בטיפול וממשיכים לשפר את מראה השיער. 
ביצעתם את הטיפול בהתאם להוראות, ולא הגעתם לשיפור הנ”ל? אמנם זה נדיר אבל במקרה שכזה תוכלו להחזיר את המכשיר במצב תקין לחברה ולקבל את כספכם בחזרה.
 
אז אל תחכו שההתקרחות תרים את ראשה, הקדימו להזמין תור לאבחון וגלו אם גם אתם יכולים לזכות לשיפור.

עוד בנושא טיפול בהתקרחות

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

Skip to content