טיפול בהתקרחות ושיער דליל » התקרחות – גברים » הגן היהודי והתקרחות

לשיחה עם צוות היועצים:

הגן היהודי והתקרחות

ידוע כי גברים ישראלים מקריחים יותר ואף מוקדם באופן יחסי לאחרים. אמנם הדבר לא הוכח מדעית, ואולי יש סיבות נוספות לכך, אבל בכל מקרה, אפשר לטפל בתופעה. המשיכו לקרוא ותגלו כיצד.

ישנה טענה מוכרת האומרת כי יהודים מתקרחים יותר מאשר בני מוצא אחר. נטען כי היהודים נושאים איתם את גן ההתקרחות באחוזים גבוהים יותר ומכיוון שמדובר בעם קטן יחסית והנטייה ברוב בפעמים היא להתחתן עם יהודים ולהביא צאצאים, כך הגן מתחזק לכאורה. בפועל, למרות שהדבר לא הוכח מדעית, גברים ישראלים רבים מקריחים מוקדם באופן יחסי ועל כך לא ניתן לערער.
האם יש פתרון? האם יש סיבות נוספות להתקרחות בישראל? על כך במאמר זה.

סיבות נוספות להתקרחות מלבד גנטיקה

מעבר לעניין הגנים, ישנן עוד כמה סיבות סביבתיות או אישיות שיכולות להשפיע על מצב השיער. להלן כמה מהן:
מזג אוויר: החום הגדול המאפיין את ישראל והקרינה מהשמש יכולים להוות חלק מההשפעה על השיער. ככל שהקרקפת חשופה יותר לקרני השמש, כך היא נפגעת יותר, מה שעלול להוביל להתקרחות.
סטרס: החיים בישראל נחשבים למלחיצים יותר מאשר במדינות אחרות בעיקר מדינות המערב. בתחום התעסוקה, שעות העבודה בישראל הן רבות ויש פחות איזון בינן לבין שעות הפנאי, ורבים אף לוקחים איתם את העבודה הביתה. בתחום הביטחוני המצב בארץ לרוב אינו שקט, הרוב מתגייסים לצבא ועושים מילואים. יש כמובן עוד דוגמאות כגון הרצון להצליח ולהתקדם, ריבוי מטלות הקשורות לחיים באופן כללי, מצב כלכלי ועוד.
תזונה: דברי מזון רבים הנמכרים כיום הם מעובדים ומכילים חומרים שונים העלולים, בצריכתם לאורך שנים, לפגוע בבריאות. מזונות אחרים מהונדסים גנטית או מרוססים בחומרי הדברה שונים ואלו ידועים כבעייתיים בהשפעתם על הגוף האנושי. כמו כן צריכה מוגברת של מזון מהיר כאשר אנו לא יודעים מה באמת נכנס לפה וכמויות גבוהות של שומנים מעובדים וסוכרים משפיעים אף הם על הבריאות שלנו.

האם אפשר לטפל בהתקרחות

נכון שלא ניתן לשנות את הגנטיקה, אבל בהחלט אפשר לטפל בהתקרחות עצמה, לעצור אותה ולאזן אותה. אם כבר התחלתם לטפל בהתקרחות ואתם רואים תוצאות המספקות אתכם – המשיכו. ההתמדה היא מילת המפתח כאן, והתהליך הוא ארוך יחסית ויכול לקחת חודשים רבים.
הפתרונות המוצעים היום יכולים להיות תרופתיים (כגון כדורי פרופסיה לגברים בלבד), תכשירים (כגון תמיסות על בסיס מינוקסידיל), זריקות פולשניות או השתלת שיער כירורגית. כמו כן ישנם פתרונות טבעיים שאינם תרופתיים או פולשניים כגון מכשיר הריג’ן.
הפתרון של מכשיר הריג’ן מתבסס על סיוע חיצוני למנגנונים הטבעיים של הגוף על פי הפירוט הבא:

תכונות

מכשיר הריג’ן קלאסיק

מכשיר הריג’ן פרמיום

פעולה ביוכימית -החדרת אבץ ונחושת לקרקפת

אבץ ונחושת, הידועים כ”אנטי אנדרוגן” מוחדרים לעור הקרקפת באמצעות זרם חשמלי עדין ובלתי מורגש אשר עוזר לנטרול וטיפול ממוקד בגורמים הראשיים להתקרחות.

כן

כן

פעולה חשמלית -גירוי הקרקפת

זרם חשמלי עדין ומשתנה מפעיל את מנגנוני הריפוי העצמי בגופנו נכנסים לפעולה. זרימת הדם לשורשי השיער משתפרת, עור הקרקפת מתעבה ומתגמש, זקיקי שיער רדומים מתעוררים ומצמיחים שיער מחדש ואיכות השיער משתפרת

כן

כן

פעולה מכאנית -עיסוי הקרקפת

מנוע רטט עדין מניע את הדסקיות מעלה, מטה ולצדדים ושיניים עדינות שעל הדסקיות מעוררות את הקרקפת. פעולה זו מגבירה את זרימת הדם לשורשי השיער, עוזרת לפינוי רעלנים מואץ, זקיקי השיער מוזנים, השורש מתעבה ומצמיח שיער עבה ובריא יותר מבעבר.

כן

כן

פעולה אופטית

קרן לייזר רך (LLLT) מזרז את חלוקת התאים ומסייעת בשפעול של זקיקי השיער בקצב מזורז.

לא

כן

המכשיר נמכר גם לאחר אבחון מקצועי, בו מבררים האם המכשיר אכן יכול לסייע. האבחון אורך כ-30-45 דקות, בו מבצעים תשאול בו הלקוח מספק מידע המסייע להבין את הרקע להתקרחות. 
אלו שנמצאים מתאימים לטיפול באמצעות המכשיר, ורוכשים אותו, עוברים גם הדרכת שימוש מקצועית על מנת למקסם את תוצאות השימוש במכשיר.

איך מתחילים טיפול בהריג'ן

בתור התחלה – בואו לאבחון מצב השיער, חינם וללא התחייבות וכפי שצוין אם תימצאו מתאימים תוכלו לרכוש אותו ולהתחיל בטיפול באופן מידי. כדאי להקדים ולטפל בשיער ולא לחכות לקרחות ממשיות.
הטיפול אורך כ-10 דקות ביום (בהתאם לתכנית שתותאם לכם), בנוחות בביתכם.
לטיפול אין תופעות לוואי כלל ולמכשיר יש אישור ממשרד הבריאות.

עוד בנושא התקרחות - גברים

Skip to content