טיפול בהתקרחות ושיער דליל » התקרחות – גברים » הכל אודות קרחת – השלבים הטיפולים והחידושים הטכנולוגיים

לשיחה עם צוות היועצים:

הכל אודות קרחת - השלבים הטיפולים והחידושים הטכנולוגיים

כל מה שרציתם לדעת על קרחת – שלבי היווצרות קרחת, סיבות לתופעה וכל הטיפולים והחידושים הטכנולוגיים הקיימים כיום לטיפול.

קרחת ואובדן שיער מעסיקות גברים ונשים בכל העולם, ורבים מחפשים את הפתרון הנכון עבורם שייתן להם את התוצאה המקסימלית. במאמר זה תקבלו סקירה מקיפה של שלבי ההתקרחות והגורמים, וכן כל השיטות והחידושים הטכנולוגיים בתחום.

שלבי התקרחות

לשיער יש מחזור חיים האורך בין 2-6 שנים, כאשר נשירת שיער היא חלק טבעי ממנו. חשוב לדעת ולהבין את מחזור צמיחת ונשירת השיער כדי שתוכלו לזהות מתי מתחילה להיווצר בעיה.
מחזור חיי השיער כולל 3 שלבים:
  1. צמיחה
  2. נשירה
  3. מנוחה
התקרחות בקרב גברים לרוב נובעת מרקע גנטי, ומתרחשת בגלל הורמון שנקרא דהידרוטסטוסטרון (DHT) הנוצר בעקבות פעילות של אנזים אלפא 5 רדוקטאז מתוך הטסטוסטרון. ה-DHT גורם לזקיקי השיער להישאר במצב המנוחה ולא להצמיח שיער חדש. כך נוצרות הדלילות והקרחות בשיער לאורך הזמן.
ההתקרחות הגברית על רקע גנטי לרוב נראית לעין בשני אזורים עיקריים:

טיפול תרופתי למניעת התקרחות

עבור גברים נמצאה תרופה המכילה את החומר הפעיל פינסטריד, ושמה המוכר ביותר הוא פרופסיה. לאחר מספר חודשים של נטילת התרופה ניתן להתחיל לראות שיפור במראה השיער. התרופה נמכרת אך ורק עם מרשם רופא ויש להיות במעקב רפואי כל עוד נוטלים אותה.
תרופה זו נחשבת ליעילה, אך יש לה כמה חסרונות כאשר הבולט ביניהם הוא תופעות הלוואי החמורות שעלולות להופיע. תופעות לוואי אלו קשורות בעיקר לתפקוד המיני (בעיות בשפיכה, חוסר חשק, אין-אונות ועוד), אך ישנן גם תופעות תוספות שיש לקחת בחשבון. למאמר מורחב על פרופסיה – לחצו כאן.

טיפול חיצוני למניעת התקרחות

טיפול חיצוני נעשה באמצעות תכשירי מריחה שונים המבוססים על החומר הפעיל מינוקסי, אשר ניתנים לרכישה ללא צורך במרשם. יעילותם במניעת התקרחות היא בינונית וגם השימוש בהם יכול להיות בעייתי, כיוון שמדובר על מריחה של חומר מעט דביק פעמיים ביום למשך מספר שעות. בשימוש בחומרים אלו יכולות להופיע תופעות לוואי קלות יחסית כגון גירוי עורי, אדמומיות ועוד. חשוב לדעת, כי עם הפסקת השימוש בתכשיר, השיער שצמח, ינשור.

טיפול פולשני למניעת התקרחות

טיפולים פולשניים מתבצעים על ידי רופאים מומחים בלבד. ישנם שני סוגים עיקריים של טיפולים כאלו:
זריקות PRP: בטיפול זה לוקחים דם מהמטופל, הופכים אותו לפלזמה עשירה בטסיות ומרכיבי גדילה בתהליך במעבדה, ומזריקים אותה בחזרה לקרקפת באזור הסובל מהתקרחות. יעילות הזריקות עדיין לא ברורה, ותופעות הלוואי הן בעיקר אדמומיות וחוסר נוחות.
השתלת שיער: טיפול זה כולל תהליך ניתוחי בו נלקחים זקיקי שיער בריאים ופעילים מאזור אחד בקרקפת ואלו מושתלים באזור אחר בו קיים מחסור בשיער. סיכויי ההצלחה אינם חד משמעיים ולעיתים עולה צורך לבצע שוב את הפרוצדורה על מנת לשפר את התוצאות. תופעות הלוואי כוללות דימומים מקומיים, אדמומיות, כאבים מקומיים וכדומה.

טיפול טבעי למניעת התקרחות

המאפיינים העיקריים של טיפול טבעי הם:

טיפול זה מתבצע באמצעות מכשיר הריג’ן. הטיפול מסייע למנגנוני הגוף הרדומים הקשורים להצמחת שיער הראש להתחיל לפעול שוב ולגרום להצמחת השיער מחדש.
להלן תכונות המכשירים על פי הדגם:
 

תכונות

מכשיר הריג’ן קלאסיק

מכשיר הריג’ן פרמיום

פעולה ביוכימית:החדרת אבץ ונחושת לקרקפת. אבץ ונחושת, הידועים כ”אנטי אנדרוגנים” מוחדרים לעור הקרקפת באמצעות זרם חשמלי עדין ובלתי מורגש. פעולה זו עוזרת לנטרול ה-DHT בזקיקים ומספקת טיפול ממוקד ומקומי בגורמים הראשיים להתקרחות.

כן

כן

פעולה חשמלית:גירוי הקרקפת.זרמים עדינים ומשתנים מפעילים את מנגנוני הריפוי העצמי בגופנו ואלו נכנסים לפעולה. זרימת הדם לשורשי השיער משתפרת, עור הקרקפת מתעבה ומתגמש, זקיקי שיער רדומים מתעוררים ומצמיחים שיער מחדש ואיכות השיער משתפרת.

כן

כן

פעולה מכאנית:עיסוי הקרקפת. מנוע רטט עדין מניע את הדסקיות מעלה, מטה ולצדדים ושיניים עדינות על הדסקיות מגרות את עור הקרקפת. פעולה זו מגבירה את זרימת הדם לשורשי השיער, עוזרת לפינוי רעלנים מואץ, זקיקי השיער מוזנים, השורש מתעבה ומצמיח שיער עבה ובריא יותר מבעבר.

כן

כן

פעולה אופטית:קרן לייזר רך (LLLT) מזרז את חלוקת התאים ומסייעת בשפעול התאים של זקיקי השיער בקצב מזורז.

לא

כן

למכשיר הריג’ן מספר יתרונות מובהקים:

למכשיר הריג’ן מספר יתרונות מובהקים:

מעניין? דברו אתנו והגיעו לאבחון ללא עלות.

עוד בנושא התקרחות - גברים

Skip to content