טיפול בהתקרחות ושיער דליל » התקרחות – גברים » השתלת שיער

לשיחה עם צוות היועצים:

השתלת שיער

ניתוח השתלת שיער הוא אחד הפתרונות המוצעים כיום לסובלים מהתקרחות. זהו תהליך כירורגי לכל דבר ולכן מומלץ להבין את מהלכו, תוצאותיו ועלותו.
נבדוק כמה עולה השתלת שיער בארץ וכמה בחו”ל.

נשירת שיער והתקרחות הן תופעות הפוגעות במרבית אוכלוסיית הגברים אך גם בנשים רבות בכל העולם וכמובן גם בישראל. הסיבה המרכזית לתופעה טמונה בגנטיקה ובפעילות הורמונלית – הורמון הדהידרוטסטוסטרון (DHT) פוגע בזקיקי השיער ובמחזור צמיחת השער הנורמלי. קיימים סוגי טיפולים שונים, כאלה עבור גברים בלבד וכאלה שמתאימים גם לנשים, כדורים, תכשירים, טיפולים טבעיים ועוד. לעיתים מעדיפים לבחור בהשתלת שיער כפתרון, בתקווה להחזיר לעצמנו את השיער שאבד או לפחות חלק ממנו. מומלץ בכל מקרה לנסות טיפולים יותר קלים ופחות פולשניים לפני שניגשים לטיפול של השתלת שיער שהוא מהלך כירורגי לכל דבר.

השתלת שיער מהי?

השתלת שיער היא למעשה ניתוח במהלכו נלקחים זקיקי שיער מאזור אחד בקרקפת (האזור התורם) ומשתילים אותם חזרה באזורים בהם קיים מחסור בשערות בקרקפת. ניתוחי השתלות שיער קיימים ומבוצעים קרוב ל-70 שנה ועם הזמן השתפרו הטכניקות כך שהתוצאות טובות יותר ומלוות בפחות תופעות לוואי. מאחר ומדובר בניתוח, הטיפול מבוצע על ידי רופא מומחה אך לרוב אין צורך לבצע את ההליך בבית חולים וניתן לעשות זאת בקליניקה מתאימה. ניתן לבצע השתלת שיער גם לנשים וגם לגברים בניתוח אחד או שניים, בהתאם לצורך (כמות השיער להשתלה, כמות השיער התורם הקיים ועוד). חשוב לציין כאן שעל מנת שהשתלת השיער תספק תוצאה ויזואלית טובה וכיסוי טוב של אזורים מעוטי שיער, חייב להיות אזור תורם עם כמות שיער מספקת. מטרת ההשתלה היא להעביר זקיקי שיער בריאים ממקום אחד למקום אחר, כך שלאחר ההשתלה הם יוכלו להמשיך להצמיח שערות חדשות באזורים בהם השערות לא צמחו מספיק. סיכויי ההצלחה אינם ממש ידועים ונעים בין 10%-80% של זקיקי שיער מושתלים שיצליחו להצמיח שיער חדש לאחר השתלה.

שיטות השתלת שיער

קיימות שיטות שונות של השתלת שיער, להלן שתי השיטות העיקריות כיום:

הניתוחים הנ”ל מבוצעים תחת הרדמה מקומית וכל ההליך יכול לקחת בין 4 ל-8 שעות להשלמתו.

מה קורה אחרי ניתוח השתלת שיער?

יוצאים מהניתוח עם חבישת ראש שתישאר ליום או יומיים. מאחר ושתי השיטות מערבות חתכים (בשיטת ה-FUSS), או ניקוב של עור הקרקפת (בשיטת ה-FUE). השפעת חומר ההרדמה המקומית תפוג ויתכנו כאבים ומיחושים באזור הקרקפת עד לצורך של נטילת כדורים נגד כאבים ויתכן כי הרופא גם ירשום לכם אנטיביוטיקה למניעת זיהום וכדורים נגד דלקת לאחר הניתוח. לרוב ניתן לחזור לפעילות מלאה ועבודה אחרי תקופה של יומיים עד חמישה ימים. אחרי כשלושה שבועות, השערות מזקיקי השיער המושתלים ינשרו וזקיקי השיער המושתלים יתחילו להצמיח שיער חדש תוך מספר חודשים.

כמה עולה השתלת שיער לגברים?

השתלת שיער לגבר בהיותה הליך כירורגי אינה זולה. היא יכולה לעלות כמה אלפי שקלים טובים ועד כמה עשרות אלפי שקלים, תלוי אם תבחרו לבצע את ההליך בישראל או בחו”ל, מי מבצע את ההליך וכמובן היקף ההשתלה ואם צריך לבצע השתלה שניה. השתלת שיער בחו”ל ובמיוחד במדינות פחות מפותחות, היא יותר נגישה מבחינת המחיר, אך צריך גם לקחת בחשבון עלויות נוספות כמו טיסות, מלונות, כלכלה ומקרים בלתי צפויים בזמן השהייה בחו”ל. כמו כן, יש לחשוב על הסיכון המוגבר שמתלווה לביצוע הליך כירורגי במדינות שכאלה ועל עלויות הביטוח הנלווה להן. לכן חשוב לבחון היטב איפה ומי יבצע את השתלת השיער ולבטח לא לבחור בהכרח במחיר הזול ביותר.

סיכונים בהשתלת שיער

כמו בכל הליך כירורגי קיימים סיכונים שונים. קודם, לפני שאתם מחליטים על ביצוע השתלת שיער כדאי להתייעץ עם הרופא שלכם על מנת לוודא שמצבכם הרפואי מאפשר זאת. הסיכונים כוללים:

כמה טיפים לפני שמחליטים לבצע השתלת שיער

האם אני מועמד מתאים להשתלת שיער?

הרעיון המרכזי של השתלת שיער הוא לשחזר את השערות שנשרו ולא ניתנות לשיקום. השתלת שיער אינה מונעת את המשך איבוד השיער באזורים שלא טופלו ולכן מומלץ לעשות השתלה מגיל 30 ומעלה, היות ובגיל צעיר יותר קצב איבוד השיער הוא מהיר מאוד ולכן לאחר זמן קצר יהיה צורך לבצע עוד השתלה – מה שלא תמיד אפשרי בגלל שהאזור הוא משאב מוגבל.
בנוסף, תנאי הכרחי להשתלה הוא קיום אזור תורם בריא ומלא בשיער שיאפשר לכסות מבחינה איכותית ומספרית את החלקים הקרחים וגם את האזורים שבהם המטופל אמור להקריח בעתיד.

השתלת שיער ו"הריג'ן קלאסיק" – מתחרים או משלימים?

השתלת שיער מומלצת לאזורים קירחים או במצב התקרחות מתקדם מאד, לעומת זאת הריג’ן קלאסיק נועד לטפל בבעיית ההתקרחות ואף לשקם באופן חלקי שיער שהתנוון (אך איננו מיועד לקרחת או שיער דליל מאד), כך שהריג’ן קלאסיק והשתלת שיער ממש משלימים אחד את השני!
לסובלים מהקרחה בשלבים ראשוניים ושלבי ביניים, מומלץ מאוד לטפל בתהליך בעזרת הריג’ן – בכדי למנוע את הצורך בהשתלה בעתיד.
לאלו ש”איחרו את הרכבת” ועליהם לבצע השתלה, כדי להגיע להשתלה במצב המוכן ביותר – לשקם את השיער והקרקפת בעזרת היריג’ן במשך חצי שנה לפני ביצוע השתלת השיער.
לאחר סיום שיקום השיער מההשתלה, ובהתאם להמלצת המשתיל, רצוי להמשיך את השימוש בהריג’ן בכדי למנוע את המשך התנוונות השיער.
 
מאמר זה נכתב לאור השאלות הרבות שמופנות אלינו בנושא וכשירות לציבור, חברת דימדיקו איננה בעלת עניין בנושא ההשתלות, אין היא מבצעת השתלות ואין היא מתווכת בין לקוחות למשתילים.

עוד בנושא התקרחות - גברים

Skip to content