טיפול בהתקרחות ושיער דליל » התקרחות – גברים » חיזוק זקיקי השיער לצמיחת שיער בריא יותר

לשיחה עם צוות היועצים:

חיזוק זקיקי השיער לצמיחת שיער בריא יותר

צמיחת שיער בריא מתאפשרת כאשר זקיקי השיער הם חזקים ושומרים על מחזור נורמלי של נשירה וצמיחה מחודשת. על חיזוק הזקיקים – במאמר זה.

האם אפשרי להחזיר שערה שנעלמה? כיצד ניתן לבלום את נשירת השיער? או שמא מדובר בגזרת גורל? על שאלות אלו נענה במאמר הבא.
שיער דליל, שיער דק יותר, סימנים ראשוניים של הקרחה ומראה חסר חיות של השיער – כל אלו הם מאפיינים של לפחות 90% מאוכלוסיית הגברים הכללית ולפחות 50% מאוכלוסיית הגברים שעברו את גיל 40. בניגוד לתפיסה הרווחת, לא רק הגיל הוא האחראי לתופעה: תנאי מזג האוויר המאפיינים את המזרח התיכון, תזונה לקויה, מתח נפשי ובעיקר – גנטיקה– מהווים את הגורמים העיקריים לשיער דליל אצל גברים.
שיער דליל, הידלדלות מתמשכת של השיער והפסקה מוחלטת של צמיחת השיער – כל אלו הם מאפיינים טבעיים ומוכרים לגברים רבים במזרח התיכון בכלל ובאוכלוסייה הישראלית בפרט. למרבה הצער, הגבר הישראלי הממוצע יודע כי בשלב מסוים גם אצלו יתחיל תהליך של הקרחה וזה רק עניין של זמן. אחוז מזערי מהגברים הישראליים אינו סובל מהקרחה ונהנה משיער עשיר, שופע, חיוני ומלא חיים עד לגילאים מבוגרים.
למרות שהידלדלות השיער והקרחה הן תופעות נפוצות מאד בחברה הישראלית, הן עדיין מהוות גורם לבושה ופגיעה משמעותית בדימוי העצמי כאשר הן מתפרצות. הסיבות המרכזיות להידלדלות השיער בקרב גברים הן גנטיקה, מצב הורמונלי ותזונה, כאשר אליהן מתלווים תנאי הסביבה, שימוש בתרופות שונות והליכים רפואיים, כמו גם מצבי רוח ומתחים נפשיים. כל אלו משפיעים על זקיק השערה, האחראי על יצירת מחזורי צמיחה חדשים ותחזוקה של השערה הקיימת באמצעות הזנה בוויטמינים ומינרלים חיוניים. איך נוכל לחזק את זקיק השערה, החיוני כל כך להתפתחות השיער?

תזונה נכונה

נכון שתזונה עשירה בוויטמינים ומינרלים חיונית להתפתחות תקינה של השיער בראש. העשרת התפריט במזונות המכילים רכיבים חיוניים אלו תאפשר את חיזוק זקיק השערה ותתמוך ביכולתה לייצר שערות חדשות. יחד עם זאת, בגילאים מתקדמים, בשל השפעת מזג האוויר בישראל, נטיות גנטיות וסיבות אחרות, גם תזונה עשירה אינה מספקת על מנת לחזק ולשמר את הזקיקים. מה ניתן לעשות במקרים אלו?

הזנה מוגברת לזקיק השערה

הזנת הגוף בוויטמינים ומינרלים חיוניים מאפשרת לו לתמוך בתהליכי צמיחת השערה באופן עקיף. יחד עם זאת, כאשר כלי הדם המובילים את החומרים החיוניים לזקיק השערה מתכווצים ועור הקרקפת (המקום בו זקיקי השיער נמצאים ובו הם מצמיחים את השער) הולך ונעשה דקיק ומאבד מגמישותו, יש צורך במתן הזנה עשירה ותמיכה מקיפה יותר לזקיק השערה ולסביבתו. כיצד ניתן לעשות זאת?
שימוש בהריג’ן קלאסיק: ההריג’ן הוא מכשיר טכנולוגי לשימוש ביתי אשר נותן פתרון בדיוק למצב זה ע”י הפעלת מספר עירורים (סטימולציות) על הקרקפת בו זמנית:

עירור מכאני

על ידי יצירת אלפי נקודות לחץ לפרקי זמן קצרים בשילוב רטט, נוצר עירור מכאני לעור הקרקפת המפעיל את מנגנוני הריפוי העצמי של עור הקרקפת וסביבת השיער. במקביל הפעולה של עיסוי הקרקפת ממריצה את זרימת הדם, פעולה מסייעת בהזנת הזקיק ומעודדת פינוי רעלים.

עירור חשמלי

טכנולוגיה ייחודית ומוגנת פטנט, היוצרת עירור חשמלי לעור הקרקפת באמצעות מיקרו זרמים בעוצמה נמוכה ובטוחה, הזרמים עוברים דרך הדסקיות בראש המכשיר. פעולה זו נועדה לעורר את מנגנוני הריפוי העצמי של העור וזקיקי השיער.

עירור ביוכימי

אבץ ונחושת ידועים כבעלי השפעה מדכאת על פעילותו של הורמון ה- DHT, הגורם העיקרי לתהליך ניוון זקיקי השיער בנשים ובגברים. הריג’ן קלאסיק משתמש בטכנולוגיה ייחודית להחדרת יוני אבץ ונחושת לעור הקרקפת ולזקיקי השיער.

עוד בנושא התקרחות - גברים

Skip to content