טיפול בהתקרחות ושיער דליל » טיפול בהתקרחות » טיפול בקרחת – ללכת על בטוח

לשיחה עם צוות היועצים:

טיפול בקרחת – ללכת על בטוח

טיפול בהתקרחות נראה לרבים כתהליך שאין ביטחון בהצלחתו ולכן קיים חשש גדול – הן בגלל ההשקעה הכספית, הן בגלל תופעות הלוואי שיכולות להופיע בטיפול תרופתי, האכזבה במידה והתהליך לא יצלח וכדומה. לשמחתנו ישנו טיפול שכן יכול לספק לכם גם הצלחה וגם ביטחון בתהליך, ועל כך במאמר זה.

מה גורם להיווצרות קרחת

ישנם כמה גורמים להתקרחות, אך העיקרי הוא הגורם הגנטי. נשירת השיער עצמה היא תהליך טבעי לחלוטין שמראה שהמנגנונים בגוף עובדים: השיער צומח, לאחר תקופה מסוימת הוא עובר למצב מנוחה ולבסוף השערה נושרת ואז התהליך חוזר על עצמו. נשירה מסיבית של יותר מ-50-100 שערות ביממה והידללות של השיער כבר יכולה להעיד על תחילתה של בעיה, כי אז בעצם אנו רואים שחלק מזקיקי השערות שנשרו לא התחילו מחדש את שלב הצמיחה.
מצב זה מתרחש בעקבות היווצרות דהידרוטסטוסטרון (DHT) מהטסטוסטרון בגלל פעילות של אנזים בשם 5 אלפא רדוקטאז. ה-DHT הוא זה שגורם לזקיק להישאר במצב המנוחה גם לאחר נשירת השערה במקום להצמיח אחת חדשה.
הנשירה ללא הצמיחה תגרום למראה שיער מדולל יותר בחלקים שונים בראש – אצל גברים לרוב באזור המפרצים, קו השיער הקדמי והקדקוד, ואצל נשים תחול הידלדלות כללית אך יותר באזור השביל המרכזי.

האם ניתן לטפל בקרחת בכל שלב?

ההמלצה היא להתחיל לטפל בהתקרחות כמה שיותר מוקדם – כבר כאשר מזהים את הנשירה המוגברת.
אבל, ישנם מקרים בהם ההתקרחות היא במצב מתקדם יותר ורואים את ההתדלדלות בצורה ברורה, ואז תוהים אם בכלל יש מה לעשות או לא. במקרה כזה – מומלץ ללכת לגורם מקצועי שיאבחן את מצב השיער.
במקרים (בעיקר אצל גברים) כאשר מדובר בקרחת חלקה לגמרי הסבירות להצלחת כל טיפול (חוץ מהשתלה כמובן) היא נמוכה.

טיפולים קיימים לשלבי ההתקרחות בהם ניתן לטפל

ישנם מגוון טיפולים מוכרים שניתן למצוא כיום:
טיפול טבעי כגון מכשיר הריג’ן המבוסס על שילוב מספר טכנולוגיות שמטרתן לעורר את מנגנוני הגוף הטבעיים הקשורים בהצמחת השיער. הטיפול מתבצע במשך מספר דקות ביום באופן עצמאי בבית, לאחר אבחון מקצועי של מצב השיער ואין לו תופעות לוואי כלל. על יתרונות נוספים של טיפול במכשיר זה תוכלו לקרוא בהמשך.
טיפולים תרופתיים כגון כדורי פרופסיה המבוססים על חומר שנקרא פינסטריד. טיפול זה ניתן על ידי רופא בלבד ודורש מעקב רפואי בעיקר בגלל תופעות לוואי לא פשוטות שיכולות לצוץ. הטיפול נחשב כאחד שעובד יחסית טוב, אך כפי שצוין – יש לו תופעות לוואי והוא משפיע גם על איברים נוספים בגוף. בנוסף, הוא מתאים לגברים בלבד. לקריאה מורחבת בנושא זה – לחצו כאן.
טיפולים באמצעות תכשירים כגון מינוקסי הניתנים לרכישה באופן עצמאי בחנויות הפארם וללא צורך במרשם רופא או אבחון כלשהו. תכשירים אלו מיושמים על הקרקפת לפי הוראות היצרן ויכולים ליצור חוסר נוחות ביום יום בגלל המרקם שלהם והצורך שהשארתם על הקרקפת לזמן מסוים. היעילות היא בינונית וכאשר מפסיקים להשתמש בתכשירים אלו – השיער שצמח ינשור. לטיפול זה גם מספר תופעות לוואי שיכולות להופיע וניתן לקרוא עליהן במאמר זה.

טיפול בהתקרחות שעובד

מכיוון שבחיים שום דבר אינו בטוח, כדאי לבחור בטיפול שמאפשר לכם גם החזר כספי במקרה שהתוצאה אינה משביעת רצון על פי המדדים שנקבעו. הטיפול בהריג’ן מאפשר זאת ולהלן יתרונותיו:

בעניין השיפור המובטח בתום תקופת הטיפול הראשונית (בהשוואה הנראית באמצעות צילום במכשיר הטריקוסקאן) – להלן הפירוט לפי סוג המכשיר:

בשורה התחתונה – הטיפול במכשיר הריג’ן הוכח כיעיל, קל לשימוש ונותן לכם ביטחון בתהליך.

עוד בנושא טיפול בהתקרחות

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

Skip to content