טיפול בהתקרחות ושיער דליל » שיער דליל – נשים » כל מה שרצית לדעת על אובדן שיער אצל נשים

לשיחה עם צוות היועצים:

כל מה שרצית לדעת על אובדן שיער אצל נשים

אובדן שיער אצל נשים פוגע מאוד באסתטיקה הכללית ולרוב גם בביטחון העצמי. אם אתן מרגישות שאתן מאבדות שיער, המאמר הזה הוא עבורכן, ובסופו גם בשורה אמתית בנוגע לטיפול בתופעה.

רובן הגדול של הנשים תופסות את התופעה של אובדן שיער כפגיעה ביופי הטבעי שלהן. מכיוון שהשיער הוא חלק מהאסתטיקה שנשים מטפחות, הוא הופך לחלק בלתי נפרד מהביטוי העצמי שלהן, הסגנון, הביטחון והאישיות, ולכן אובדן של השיער הוא גם אובדן חלקי של הדברים הללו. 
הבשורה הטובה היא, שאפשר לעצור אובדן שיער אצל נשים באופן טבעי וללא תופעות לוואי. אם אתן רוצות לדעת עוד – המשיכו לקרוא.

מה נחשב לאובדן שיער אצל נשים

לשיער הצומח על ראשנו יש מחזור חיים משלו וקצב גדילה מסוים. במצב רגיל ונורמלי בו מחזור החיים של השערה הוא תקין (צמיחה, מנוחה, נשירה), הקרקפת תכיל בין 100,000 ל-150,000 שערות בכל רגע נתון. כמו כן, כחלק מהתהליך הטבעי של מחזור החיים של השערה, אנו מאבדים כ-100 שערות ביום ואפשר לראות אותן סביבנו במקלחת, על המברשת, אולי כמה על הכרית בבוקר וכדומה. זהו מצב רגיל שאינו צריך להעלות דאגות כלשהן.
כאשר מדובר על אובדן שיער, אנו נראה כמות גדולה יותר של השיער שנשר, ואף נתחיל להרגיש את דלילות בשיער כאשר נעביר יד בשיער או פשוט נבחין בכך כאשר אנו מסתכלות במראה. את הדלילות בהתחלה לרוב ניתן לראות באזור השביל המרכזי בראש. כאשר אתן מבחינות בכך, כדאי לבצע אבחון מקצועי ולנסות להבין מה גורם לכך.

אובדן שיער נשים - גורמים

ישנם גורמים רבים שיכולים לגרום לאובדן שיער אצל נשים ולהלן כמה מהמרכזיים:

איך עוצרים את אובדן השיער

כאשר את מרגישה שאת מאבדת שיער, יש לנסות קודם כל ולהבין מה הגורם לכך. אם את לא בטוחה מה הגורם, אפשר ללכת לרופא עור לבדיקה, או לפגישת אבחון מקצועי של מצב השיער.
אם מצב השיער לא משתפר גם לאחר חלוף הבעיות שהוזכרו מעלה, כדאי לחשוב על טיפול שיסייע לזקיקי השיער לחזור לפעילות. עבור נשים, ישנן שתי אפשרויות עיקריות:
תכשיר המכיל מינוקסידיל: תמיסה לשימוש חיצוני על גבי הקרקפת הניתנת לרכישה בבתי המרקחת ופארמים ללא מרשם רופא. לתכשיר יעילות בינונית ועלולות להיות לו תופעות לוואי כגון גירויים, אדמומיות ועוד. ישנם מספר אספקטים העלולים להשפיע על חיי היום-יום שלכם אם תבחרו לטפל באמצעי זה:
מכשיר הריג’ן: מכשיר טכנולוגי לשימוש ביתי נוח, המתבסס על החזרת הפעילות של מנגנונים פיזיולוגיים של הגוף. משמע – המכשיר עוזר לזקיקי השיער לחזור לפעילות תקינה, וכן הוא מסייע לקרקפת להיות שוב קרקע בריאה לצמיחת השיער, וזאת על יד מספר תכונות:
 

תכונות

מכשיר הריג’ן קלאסיק

מכשיר הריג’ן פרמיום

פעולה ביוכימית:החדרת אבץ ונחושת לקרקפת. אבץ ונחושת, הידועים כ”אנטי אנדרוגנים” מוחדרים לעור הקרקפת באמצעות זרם חשמלי עדין ובלתי מורגש. פעולה זו עוזרת לנטרול ה DHT בזקיקים ומספקת טיפול ממוקד ומקומי בגורמים הראשיים להתקרחות.

כן

כן

פעולה חשמלית:גירוי הקרקפת.זרמים עדינים ומשתנים מפעילים את מנגנוני הריפוי העצמי בגופנו ואלו נכנסים לפעולה. זרימת הדם לשורשי השיער משתפרת, עור הקרקפת מתעבה ומתגמש, זקיקי שיער רדומים מתעוררים ומצמיחים שיער מחדש ואיכות השיער משתפרת.

כן

כן

פעולה מכאנית:עיסוי הקרקפת. מנוע רטט עדין מניע את הדסקיות מעלה, מטה ולצדדים ושיניים עדינות על הדסקיות מגרות את עור הקרקפת. פעולה זו מגבירה את זרימת הדם לשורשי השיער, עוזרת לפינוי רעלנים מואץ, זקיקי השיער מוזנים, השורש מתעבה ומצמיח שיער עבה ובריא יותר מבעבר.

כן

כן

פעולה אופטית:קרן לייזר רך (LLLT) מזרז את חלוקת התאים ומסייעת בשפעול של זקיקי שיער בקצב מזורז.

לא

כן

ומה הצפי להצלחה?
כמובן שלפני רכישת המכשיר תעברי אבחון מקצועי כדי לוודא שהוא אכן יכול לעזור לך. אם נמצא כי המכשיר יכול לשפר את מצב שיערך, נמליץ לרכוש אותו. לאחר הרכישה, תקבלי הדרכה מסודרת לשימוש במכשיר.
אם את מעוניינת לשמוע פרטים נוספים על הטיפול, צרי עמנו קשר ותוזמני לאבחון ללא עלות וללא התחייבות.

עוד בנושא שיער דליל - נשים

Skip to content