טיפול בהתקרחות ושיער דליל » טיפול בהתקרחות » מהו הורמון DHT – וכיצד הוא קשור להתקרחות

לשיחה עם צוות היועצים:

מהו הורמון DHT - וכיצד הוא קשור להתקרחות

ההורמון הקשור להתקרחות אצל גברים ונשים, נקרא DHT. במאמר זה תוכלו לקרוא על ההורמון והשפעותיו על הגוף האנושי, וכן על הדרכים השונות להתמודדות עם ההתקרחות.

הורמון ה-DHT הוא המשפיע העיקרי על החלשות השיער והיווצרות קרחות אצל גברים ונשים. במאמר זה תקבלו מידע מורחב על הורמון זה וכן על דרכי הטיפול השונות באמצעותן ניתן להתמודד עם השפעת ההורמון על שיערנו.

מתי התגלה הורמון DHT

ההורמונים, באופן כללי, קיבלו את הגדרתם בתחילת המאה ה-20 על ידי פיזיולוג אנגלי בשם וויליאם בייליס.
על פי הגדרתו, הורמונים הם תרכובות כימיות המופרשות מתאים, בלוטות או איברים שונים בגוף האדם, והם משמשים לתקשורת בין תאים. בכוחם של ההורמונים השונים להשפיע על תהליכים בגוף בכך שהם מעלים או מורידים את רמת הפעילות של איברים מסוימים.
ההורמונים נעים בגוף בין כל התאים באמצעות הדם, אך משפיעים רק על תא המטרה שלהם. השפעת ההורמון על התא מתבצעת על ידי היקשרות ההורמון לחלבון קולט הנמצא בתא המטרה.
DHT – דהידרוטסטוסטרון – הוא תוצר של הטסטוסטרון הנוצר בעקבות פעילות של אנזים 5-אלפא רדוקטאז. הורמון זה חיוני בעיקר להתפתחות התקינה של מאפיינים זכריים בתקופת ההתבגרות.

מה ידוע עד היום

הורמון DHT חיוני בעיקר להתפתחות התקינה של איברי המין הזכריים בתקופת ההתבגרות. בהמשך (אצל גברים ונשים), רמות גבוהות של DHT בגוף גורמות פעמים רבות לנשירת שיער מוגברת, וזאת בגלל שההורמון משפיע ישירות על השיער בכך שהוא “מתיישב” על זקיקי השיער מונע ממנו קבלת חומרי הזנה וזרימת דם תקינה ובכך הזקיק נפגע. כאשר הזנת הזקיק נפגעת, זמן המנוחה של השערה (כחלק ממחזור החיים שלה) מתארך ובחלק מהפעמים הזקיק לא חוזר להצמיח שערה חדשה. התהליך הזה יוצר דלילות בשיער והופעה שלקרחות שהולכת ומחמירה לאורך זמן

הורמון DHT – האם קיים גם אצל גברים וגם אצל נשים?

הורמון הטסטוסטרון קיים אצל גברים ונשים בכמויות שונות ולכן גם DHT כיוון שהוא תוצר שלו.
כלומר, אם רוצים לבדוק סיבות להתקרחות אצל גברים או אצל נשים, ניתן לבצע בדיקת דם שתראה את רמת ה-DHT והאם היא אכן זו שגרמה לדלילות שנוצרה או להתקרחות הנראות לעין בשיער.

האם אפשר לנצח את ההתקרחות?

קיימים לא מעט פתרונות לבעיית ההתקרחות – חלקם יעילים יותר וחלקם פחות, לחלקם יש תופעות לוואי שמומלץ לקחת בחשבון וחלקם ללא תופעות לוואי כלל. להלן רשימה של חלק מהפתרונות המדוברים:

כיצד הטכנולוגיה של הריג'ן עוזרת בהתמודדות עם DHT

להלן טבלה המפרטת את פעולות המכשיר על פי סוג המכשיר (קלאסיק ופרמיום):
 

תכונות

מכשיר הריג’ן קלאסיק

מכשיר הריג’ן פרמיום

פעולה ביוכימית:החדרת אבץ ונחושת לקרקפת. אבץ ונחושת, הידועים כ”אנטי אנדרוגנים” מוחדרים לעור הקרקפת באמצעות זרם חשמלי עדין ובלתי מורגש. פעולה זו עוזרת לנטרול ה-DHT בזקיקים ומספקת טיפול ממוקד ומקומי בגורמים הראשיים להתקרחות.

כן

כן

פעולה חשמלית:גירוי הקרקפת.זרמים עדינים ומשתנים מפעילים את מנגנוני הריפוי העצמי בגופנו ואלו נכנסים לפעולה. זרימת הדם לשורשי השיער משתפרת, עור הקרקפת מתעבה ומתגמש, זקיקי שיער רדומים מתעוררים ומצמיחים שיער מחדש ואיכות השיער משתפרת.

כן

כן

פעולה מכאנית:עיסוי הקרקפת. מנוע רטט עדין מניע את הדסקיות מעלה, מטה ולצדדים ושיניים עדינות על הדסקיות מגרות את עור הקרקפת. פעולה זו מגבירה את זרימת הדם לשורשי השיער, עוזרת לפינוי רעלנים מואץ, זקיקי השיער מוזנים, השורש מתעבה ומצמיח שיער עבה ובריא יותר מבעבר.

כן

כן

פעולה אופטית:קרן לייזר רך (LLLT) מזרז את חלוקת התאים ומסייעת בשפעול התאים של זקיקי השיער בקצב מזורז.

לא

כן

 
על מנת לרכוש את המכשיר יש לעבור אבחון מקצועי של מצב השיער על מנת לוודא שמהכשיר אכן יכול לסייע למצבו. רק לאחר ווידוא ההתאמה, יש אפשרות לרכוש את המכשיר. הבטחת התוצאה המבטיחה הצלחה עם אפשרות להחזר כספי מלא בהיעדר התוצאה המובטחת, מתבססים על בדיקה אמפירית בשם טריקוסקאן המתבצעת פעם אחת בתחילת הטיפול, ופעם נוספת לאחר תקופת הטיפול הראשונית. בבדיקה זו ניתן לראות את עובי וצפיפות השיער באופן ברור, כך שתהיה אפשרות להשוות. השיפור הצפוי הוא:
במקרים נדירים בהם התוצאה המובטחת לא הושגה, תוכלו להחזיר את המכשיר במצב תקין ולקבל את כל כספכם בחזרה.
כפי שצוין מעלה, השימוש במכשיר הוא נוח מאוד ומתבצע בבית בנוחות מירבית בזמן המתאים לכם.  כמו כן, אין לו תופעות לוואי והוא מאושר על ידי משרד הבריאות.
רוצים לשמוע עוד? צרו עמנו קשר ובואו לפגישה.

עוד בנושא טיפול בהתקרחות

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

Skip to content