טיפול בהתקרחות ושיער דליל » שיער דליל – נשים » נשירת שיער נשים טיפול

לשיחה עם צוות היועצים:

נשירת שיער נשים טיפול

כ-40% מהנשים סובלות או יסבלו מנשירת שיער במהלך חייהן. כיצד מומלץ לטפל? תרופות? תכשירים? אולי תרופות סבתא? אילו טיפולים הוכחו מחקרית ומבטיחים תוצאה?

נשירת שיער הוא נושא כאוב עבור נשים, חלקן לא מעיזות לדבר או להודות בכך שזה קורה להן ואף נמנעות מטיפול שיכול לשפר את המצב. חשוב להבין כי נשירת שיער אינה תופעה של נשים בודדות,  אלא כ-40% מהנשים סובלות או יסבלו מהתופעה במהלך חייהן. ללא טיפול נכון ובזמן, במקרים רבים הנשירה תימשך ואף תתעצם עם הזמן כאשר במצבים המתקדמים יותר, כבר יהיה קשה יותר לטפל בתופעה בצורה משביעת רצון.
אם אתן סובלות מהתופעה או רוצות לדעת איך ניתן בעזרת טיפול נכון להאט את התרחשותה ואף למנוע אותה, המשיכו לקרוא.

טיפולים לנשירת שיער אצל נשים

הטיפולים השונים המוצעים כיום מתייחסים לסוג או לסיבת הופעת הנשירה: 

תרופות

עד היום לא פותחה תרופה לטיפול בנשירת שיער אצל נשים (בניגוד לתרופת פינסטריד -פרופסיה עבור גברים). יחד עם זאת קיימות מחלות הפוגעות באופן משני בשיער ולכן טיפול תרופתי יעיל במחלות אלה עשוי גם לעזור ולהפסיק את נשירת השיער אם הופיעה כתוצאה מאחת המחלות. לדוגמה בעיות בבלוטת התריס, מחלות אוטואימוניות שונות, תסמונת שחלות פוליציסטיות, זיהומי עור, פטרת בקרקפת ועוד. 

תכשירים

המוכר ביותר הוא תכשיר על בסיס מינוקסידיל 2% (לעומת 5% עבור גברים). תכשיר זה מתאים לטיפול בנשירת שיער אצל נשים על רקע תורשתי בגילאים שבין 18 ל-65. התכשיר אינו מתאים לשימוש בזמן הריון או הנקה ובמקרים נוספים המפורטים בעלון התכשיר. תכשיר זה הוכיח את עצמו כיעיל לאורך תקופת השימוש בו. תופעות הלוואי העלולות להופיע הן קלות יחסית ורצוי להבין אותן ולהיות מודעת אליהן (מדובר בתופעות כגון כאב בחזה, כאבי ראש, גרד, נפיחות בפנים, בשפתיים, בפה או בגרון עם קושי בבליעה ובנשימה, לחץ דם נמוך, קצב לב מהיר, אלרגיה עם אדמומיות, שיעור יתר בפנים ועוד) תופעות לוואי אלה מחייבות הפסקה מידית בשימוש בתרופה ופניה לרופא. ניתן לרכוש את התכשיר ללא מרשם רופא והטיפול נעשה פעמיים ביום (בוקר וערב) בהתאם להוראות השימוש.

תרופות סבתא

אלו הן תמיסות ותכשירים הניתנים להכנה בבית עם שמנים ורכיבים שונים המופקים מהטבע. לרוב, אלו יכולות לסייע בניקיון הקרקפת וחיזוק השיער הקיים, אך הן לא הוכחו כיעילות בטיפול מעמיק בנשירת שיער על רקע גנטי.

טיפול טבעי

מכשיר הריג’ן, הוא פיתוח טכנולוגי אשר פועל על עיקרון של חיזוק וזירוז תהליכים טבעיים שמסייעים בהצמחה של שיער חדש ושיפור איכות הזקיקים. ניתן לרכוש את המכשיר גם לאחר פגישת אבחון בחברת דימדיקו, הפגישה הינה ללא עלות או התחייבות, ורק אם מומחה שיער של החברה יאבחן שהטיפול במכשיר יוכל לסייע לך באופן משמעותי. כלומר במידה והטיפול במכשיר זה אינו מתאים לסוג נשירת השיער ממנה את סובלת, לא יוצע לך לרכוש את המכשיר.
ישנם 2 סוגי מכשירים – תכונותיהם מפורטות בטבלה הבאה:
 

תכונות

מכשיר הריג’ן קלאסיק

מכשיר הריג’ן פרמיום

פעולה ביוכימית – החדרת אבץ ונחושת לקרקפת

אבץ ונחושת, הידועים כ”אנטי אנדרוגן” מוחדרים לעור הקרקפת באמצעות זרם חשמלי עדין ובלתי מורגש אשר עוזר לנטרול וטיפול ממוקד בגורמים הראשיים להתקרחות.

כן

כן

פעולה חשמלית – גירוי הקרקפת

זרם חשמלי עדין ומשתנה מפעיל את מנגנוני הריפוי העצמי בגופנו נכנסים לפעולה. זרימת הדם לשורשי השיער משתפרת, עור הקרקפת מתעבה ומתגמש, זקיקי שיער רדומים מתעוררים ומצמיחים שיער מחדש ואיכות השיער משתפרת

כן

כן

פעולה מכאנית – עיסוי הקרקפת

מנוע רטט עדין מניע את הדסקיות מעלה, מטה ולצדדים ושיניים עדינות שעל הדסקיות מעוררות את הקרקפת. פעולה זו מגבירה את זרימת הדם לשורשי השיער, עוזרת לפינוי רעלנים מואץ, זקיקי השיער מוזנים, השורש מתעבה ומצמיח שיער עבה ובריא יותר מבעבר.

כן

כן

פעולה אופטית

קרן לייזר רך (LLLT) מזרז את חלוקת התאים ומסייעת בשפעול של זקיקי שיער בקצב מזורז.

לא

כן

 
לאחר שימוש נאמן במכשיר, מרבית המשתמשים זוכים לשיפור:
ניתן לקבל הדרכת שימוש מקיפה וכן טיפים נוספים לשיפור תוצאות השימוש.
ביצוע הטיפול הוא פשוט וקל, אורך כ-10 דקות ביום בנוחות בבית או בכל מקום אחר, ללא כאבים וללא תופעות לוואי. 
מכשיר ההריג’ן נבדק על ידי מכון התקנים ונמצא עומד בכל התקני הבטיחות הבינלאומיים ומאושר על ידי משרד הבריאות.

עוד בנושא שיער דליל - נשים

Skip to content