טיפול בהתקרחות ושיער דליל » טיפול בהתקרחות » נשירת שיער תרופות סבתא

לשיחה עם צוות היועצים:

נשירת שיער תרופות סבתא

כאשר אנו מזהים נשירת שיער מוגברת, נתחיל לחפש פתרונות זמינים. לאורך שנים רבות היה נהוג לנסות גם תכשירים ותמיסות, שהוכנו בבית מרכיבים טבעיים שונים לעצירת הנשירה, והם נחשבים לתרופות סבתא. במאמר זה תוכלו לקרוא על אלו רכיבים מדובר והאם הם תורמים לחיזוק השיער באופן טבעי ועצירת הנשירה.

נשירת שיער היא תהליך המתרחש באופן טבעי אצל כולנו. אנו מאבדים שיערות כל הזמן, אך באותו הזמן גם צומחות לנו שיערות חדשות, זאת כמובן כל עוד זקיקי השיער שלנו עובדים בצורה רגילה. בעיות של נשירת שיער מסיבית יותר יכולות להתרחש עקב סיבות רבות, אך ברוב המקרים הן מתרחשות באופן טבעי והדרגתי בגלל שינויים הורמונליים שמקורם ככל הנראה במבנה הגנטי שלנו. מאז ומעולם לשיער האדם הייתה חשיבות, ולכן לאורך דורות פותחו תכשירים שונים הנחשבים לתרופות סבתא, שאמורים לסייע בפתרון או הקלת בעיית נשירת השיער.

האם תרופות סבתא יעילות לטיפול בנשירת שיער

חשוב להבין כי תרופות סבתא אינן ממש בדוקות אך יש כאלה שמבטיחים שהן מצליחות למנוע נשירת שיער בטיפול טבעי, וזאת מול לא מעט ספקנים בנושא. מטרת מאמר זה אינה לחוות דעה לכאן או לכאן, אלא להציג כמה מתרופות הסבתא הידועות בתחום השיער.

אלוורה

אלוורה הוא צמח נהדר בעל תכונות רבות, כולל טיפול והרגעת כוויות וישנן סברות כי הוא גם מסייע לעצירת נשירת שיער. החומר (דמוי ג’ל) המופק מן הצמח, מרגיע את הקרקפת ויוצר סביבה בריאה יותר כך שהעור וזקיקי השיער יוכלו להשתפר. חומר זה גם מנקה ומשחרר את נקבוביות עור הקרקפת כך שהשיער יוכל לצמוח בחופשיות. אופן השימוש: מעסים את הקרקפת בג’ל אלוורה (ללא תוספות) עד לספיגה מלאה. 

שמן חוחובה (Jojoba)

שיח הגדל באזורים מדבריים בעיקר. השמן המופק מזרעי צמח החוחובה הוא בעל תכונות המזכירות את שומן העור שלנו, כך שהוא בסיס לתכשירים קוסמטיים רבים ובמקרה של שיער, הוא יכול לספק לחות לקרקפת יבשה, דבר שאמור לסייע לזקיקי השיער להצמיח שיער חזק, בריא ויפה. כמו כן, אומרים ששמן זה גם תורם לחלוקת תאים מהירה יותר ולא משאיר שארית שמנונית לאחר שטיפה. אופן השימוש: שופכים כמה טיפות על הידיים ומעסים את הקרקפת. מחכים רבע שעה וחופפים את השיער עם שמפו. השמן גם ישאיר ריח אגוזי נעים. 

שמן רוזמרין

שמן רוזמרין בעל תכונות חיטוי לקרקפת המרצת זרם הדם ומדרבן צמיחת שיער. החיטוי מאפשר סביבה נקיה מלכלוך וקשקשים הטובה יותר לצמיחה. כמו כן קיימין בשמן גם רכיבי גופרית וסיליקה ואלו מסייעות למניעת נשירה. אופן השימוש: מערבבים 2-3 טיפות של מן רוזמרין עם 2 כפות של שמן בסיס כלשהו כגון שמן זית, שמן קוקוס, שמן חוחובה וכדומה, מעסים את התערובת על השיער והקרקפת, משאירים ל-30 דקות בערך וחופפים. אפשר לבצע כפעמיים בשבוע. צריך להיזהר בשימוש בשמן רוזמרין על ילדים מכיוון שהוא עלול לגרום להתקפים אפילפטיים בשימוש בכמות גבוהה.

חלב קוקוס

קוקוס מספק לחות מצוינת. מעסים את הקרקפת פעם ביום בעזרת חלב קוקוס (מיץ של פרי הקוקוס) ומחכים 10 דקות עד לייבוש. החומרים האיכותיים של הקוקוס (חלבונים, שומנים ומינרלים שונים) מזינים את השורשים והזקיקים ומסייעים להם לפעול טוב יותר. אופן השימוש: משתמשים בנוזל הקוקוס כתחליף לשמפו בעת החפיפה. 

חומץ תפוחי עץ

חומץ זה משחרר את נקבוביות עור הקרקפת כך שמשתפרת צמיחת השיער. כמו כן הוא מאזן את רמת החומציות של הקרקפת. יש לדלל את החומץ במים ולשטוף את הקרקפת בתמיסה תוך עיסויה במשך מספר דקות. 

ביצה

לביצה תכולת חלבונים איכותיים גבוהה מאוד שיכולה לסייע להצמחת שיער. אופן השימוש: אפשר לערבב ביצה עם שמן זית או דבש, וניתן גם להשתמש בה לבד. יש כמה גרסאות לשיטה זו – חפיפה באמצעות הביצה הבודדת, או מריחת התמיסה של הביצה ושמן הזית או הדבש על הראש, המתנה עם החומר של כ-30 דקות ושטיפה.

שורש שוש קירח - ליקוריץ

שורש שוש קירח עזור במקרה של עור קרקפת יבש, פגוע ומגורה, פותח את נקבוביות העור ומחזק זקיקי שיער חלשים. אופן השימוש: מיישמים טיפות שורש שוש (ללא אלכוהול) על הקרקפת פעם בשבוע. 

מיץ בצל

לבצל מספר תכונות שיכולות לסייע לטיפול בשיער כגון תכולת גופרית המשפרת את ייצור הקולגן, שיפור מחזור הדם בקרקפת, מרכיבים אנטי-בקטריאליים המסייעים לניקיון הקרקפת ועוד. אופן השימוש: הפקת מיץ מבצל ומריחה על הקרקפת והמתנה של כ-30 דקות. לאחר מכן יש לשטוף עם שמפו עדין. ניתן לביצוע כ-3 פעמים בשבוע ובמשך חודשיים לפחות.

עוד בנושא טיפול בהתקרחות

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

Skip to content