טיפול בהתקרחות ושיער דליל » התקרחות – גברים » סיבות להתקרחות – מהי הסיבה השכיחה ביותר הגורמת להתקרחות

לשיחה עם צוות היועצים:

סיבות להתקרחות – מהי הסיבה השכיחה ביותר הגורמת להתקרחות

ככל שהשנים עוברות, המודעות למראה ולאסתטיקה רק עולה, ובעידן הרשתות החברתיות הדבר בולט עוד יותר. אצל גברים הדבר מתבטא בעיקר בתחום שיער הראש (כיוון שלרוב זה אחד הדברים הראשונים שמבחינים בהם), ולכן חשיבות הטיפול בהתקרחות רק עולה ועולה. במאמר זה נסקור את הסיבה העיקרית להתקרחות וכן נביא לפניכם פתרון שיכול בהחלט לסייע.

הסיבה השכיחה ביותר להתקרחות

הגורם העיקרי להתקרחות גברית הוא הגנטיקה.
אצל רוב הגברים אשר הגורם הגנטי הוא הסיבה להתקרחות אצלם, ניתן להבחין בסימנים הראשונים בסביבות גיל 30, אך ישנם גברים אצלם הסימנים יכולים להיראות כבר בסוף גיל ההתבגרות. הסימנים הנראים לעין הם לרוב נסיגת שיער באזור המפרצים ובהמשך גם באזור הקדקוד והמצח.

אז מהו בעצם הגורם הגנטי?

לא מדובר דווקא במעבר של נטייה שעוברת מאב לבן, אלא בשינויים הורמונליים המתרחשים בגוף. ככל הידוע, ההורמון האחראי במידה הרבה ביותר לנשירת שיער אצל גברים הוא דהידרוטסטוסטרון (DHT) שהוא תוצר של טסטוסטרון, הנוצר עקב פעילות של האנזים 5 אלפא רדוקטאז.
רמות גבוהות של דהידרוטסטוסטרון (DHT) הן אלו שמגבירות את הסיכוי לנשירת שיער בגלל שהוא מביא לירידה בהזנת זקיקי השיער. אם זקיקי השיער אינם מקבלים את החומרים שהם אמורים לקבל מהגוף, הם נשארים במצב של מנוחה לאורך זמן רב מהרגיל, ולא מחדשים את הצמיחה. התפקוד שלהם יורד משמעותית וכך עובי וחוזק השיער נפגעים. 

אלו עוד סיבות גורמות להתקרחות

ישנן סיבות נוספות ומצבים שיכולים לגרום להתקרחות, אך כאשר הם נפסקים, השיער לרוב יחזור לצמוח. להלן הסיבות:
תזונה לקויה – כפי שציינו קודם – אם זקיק השיער אינו מקבל את המרכיבים הנכונים הוא לא יתפקד כראוי. משמע, אם התזונה שלכם לקויה או שאינה מאוזנת ואינכם מספקים לגוף את המינרלים והוויטמינים הנחוצים לו, הדבר יקבל ביטוי גם בצמיחת השיער. 
נטילת תרופות – אנשים שנוטלים תרופות מסוימות באופן קבוע או זמני, יכולים לחוש בשינויים בגוף וגם בשיער כחלק מתופעות הלוואי של התרופה. במקרה ואתם רואים שינוי משמעותי בשיער, כדאי לפנות לרופא המטפל ולבדוק מה ניתן לעשות. 
מצבים רפואיים – מחלות או מצבים רפואיים שונים יכולים לגרום לפגיעה בתהליכים טבעיים של הגוף וגם בתהליך צמיחת השיער. לרוב, לאחר החלמה מהמחלה השיער ישוב לצמוח.
חרדה ובעיות נפשיות – כמו המחלות הפיזיות, גם מצבים נפשיים יכולים להשפיע מאוד על נשירת שיער. הפחתת החרדה וטיפול במצבים אלו יכול לסייע בהחזרת מצב השיער לקדמותו.

אפשרויות טיפול בהתקרחות

כיום קיימות לא מעט אפשרויות טיפול בהתקרחות שרובן כוללות גם תופעות לוואי או חוסר נוחות באופן הטיפול עצמו – תרופות (כמו לדוגמה פרופסיה), תכשירים (כגון מינוקסי), הזרקות, השתלות שיער וכדומה. אחת האפשרויות הבולטות היא הטיפול הטבעי עם מכשיר הריג’ן ולהלן תכונותיו ויתרונותיו:

להלן פירוט הפעולות של המכשירים לפי הסוג:

תכונות

מכשיר הריג’ן קלאסיק

מכשיר הריג’ן פרמיום

פעולה ביוכימית: החדרת אבץ ונחושת לקרקפת. אבץ ונחושת, הידועים כ”אנטי אנדרוגנים” מוחדרים לעור הקרקפת באמצעות זרם חשמלי עדין ובלתי מורגש. פעולה זו עוזרת לנטרול ה-DHTבזקיקים ומספקת טיפול ממוקד ומקומי בגורמים הראשיים להתקרחות.

כן

כן

פעולה חשמלית: גירוי הקרקפת. זרמים עדינים ומשתנים מפעילים את מנגנוני הריפוי העצמי בגופנו ואלו נכנסים לפעולה. זרימת הדם לשורשי השיער משתפרת, עור הקרקפת מתעבה ומתגמש, זקיקי שיער רדומים מתעוררים ומצמיחים שיער מחדש ואיכות השיער משתפרת.

כן

כן

פעולה מכאנית: עיסוי הקרקפת. מנוע רטט עדין מניע את הדסקיות מעלה, מטה ולצדדים ושיניים עדינות על הדסקיות מגרות את עור הקרקפת. פעולה זו מגבירה את זרימת הדם לשורשי השיער, עוזרת לפינוי רעלנים מואץ, זקיקי השיער מוזנים, השורש מתעבה ומצמיח שיער עבה ובריא יותר מבעבר.

כן

כן

פעולה אופטית: קרן לייזר רך (LLLT) מזרז את חלוקת התאים ומסייעת בשפעול התאים של זקיקי השיער בקצב מזורז.

לא

כן

אנו מזמינים אתכם לקבוע פגישת אבחון מקצועי ללא עלות, לבדיקת התאמתכם לטיפול.

עוד בנושא התקרחות - גברים

Skip to content