טיפול בהתקרחות ושיער דליל » שיער דליל – נשים » פתרון לבעיית נשירת שיער אצל נשים

לשיחה עם צוות היועצים:

פתרון לבעיית נשירת שיער אצל נשים

אצל נשים נשירת שיער הוא אירוע נורמלי וברוב המקרים הוא קשור לשינויים פיזיולוגיים ועלייה בגיל. אם בעבר הנושא היה סוג של טאבו, כיום אין כך המצב, אך גם אם לא מודים בו, לא חוששים לחפש טיפול ופתרון לבעיה. כמו שישנן סיבות רבות שגורמות לתופעת נשירת שיער אצל נשים גם קיימים פתרונות שונים ולכן חשוב להבין מה הסיבה לנשירת השיער, על מנת לבחור בטיפול הנכון ובעל סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר, מבלי להסתכן בתופעות לוואי מיותרות. מוכנות? מיד נגלה לכם את כל מה שאתן צריכות לדעת על מנת לבצע החלטה מושכלת.

מדוע מתרחשת נשירת שיער אצל נשים?

באופן כללי, חשוב להבין שהשערות נושרות באופן טבעי כחלק מתהליך ההולך וחוזר של צמיחת שיער ונשירתו. כלומר שערה אינה חיה וצומחת במשך כל חיינו אלה יש לה אורך חיים מוגבל אשר בסופו היא נושרת. מחזור החיים של שיער הוא בין 2-7 שנים והוא כולל מספר שלבים: צמיחה מתוך זקיק שיער, נשירה, תקופת מנוחה של זקיק השיער (אין גדילה חדשה בשלב זה) וחזרה לצמיחה. לכן נשירת שיער לא מהווה בעיה בפני עצמה כל עוד לא מתרחשת נשירה מואצת או שינוי במחזוריות זקיק השיער כמו למשל מצב מנוחה ארוך מהרגיל או אי חזרה להצמחה.  
מה יכול לגרום לשינויים במחזוריות צמיחת השיער? ישנן מספר סיבות עיקריות והמרכזית היא נשירת שיער על רקע גנטי, בעיה מוכרת גם אצל גברים, אליה נוספים שינויים הורמונליים המתרחשים סביב גיל המעבר. שילוב זה יכול לפגוע במחזוריות השיער ולגרום להאטה בהצמחת שערות חדשות. 
בנוסף, תזונה לקויה, הריון (שינויים הורמונליים) ולידה, נטילת תרופות שונות שפוגעות בזקיקי השיער (תופעת לוואי), מחסור בברזל בדם וכן מחלות שונות שיכולות גם לגרום לנשירת שיער מואצת לדוגמה אי תפקוד בלוטת התריס. 
אם הנשירה היא על רקע גנטי וגיל, היא בלתי נמנעת (אך עדיין ניתנת לטיפול), לעומת נשירה מסיבות אחרות שלרוב עוצרת וחולפת עם טיפול או סיום מקור הבעיה.

פתרונות לנשירת שיער אצל נשים: התרופות, התכשירים והטיפול הטבעי

קיים מגוון רחב יחסית של פתרונות כאשר כל אחד מתאים לסוג מסוים של נשירת שיער ולא לכל הסוגים, ולכן חשוב לבחון היטב באיזה טיפול בוחרים. חלקם מהפתרונות גם מלווים בתופעות לוואי אותם יש לקחת בחשבון.
תרופות: עד כתיבת מאמר זה, לא נמצאה תרופה לטיפול ישיר בנשירת שיער אצל נשים (בניגוד לגברים, להם קיימת תרופה). יחד עם זאת כדאי לבחון, בהתייעצות עם רופא, טיפול תרופתי במחלות שיכולות לגרום לנשירת שיער כתופעת לוואי. לקיחת תוספי ברזל למשל יכולים להקטין את נשירת השיער במצבים בהם קיים מחסור ברזל בדם (במידה והסיבה היא תזונתית), או טיפול בבלוטת התריס, מחלות אוטואימוניות שונות, זיהומי עור, פטרת בקרקפת ועוד. 
תכשירים: מזה שנים רבות תכשיר המינוקסידיל מוכר כתכשיר יעיל לטיפול בנשירת שיער על רקע גנטי מגיל 25 עד 65. חשוב לוודא שריכוז החומר הפעיל בתכשיר הוא 2% עבור נשים ולא 5% כמו אצל גברים. אין להשתמש בתכשיר זה במהלך הריון או בתקופת הנקה, אם קיימת מחלת יתר לחץ דם או בנוכחות פצעים בעור הקרקפת. כמו כן במידה ומשתמשים במשחות שונות לקרקפת על בסיס הידרו קורטיזון, בטאמתאדון, פרטרולטום או שישנה אלרגיה למרכיבים של התכשיר, אין להשתמש בו. חשוב להכיר את תופעות הלוואי היכולות ללוות את השימוש בתכשיר (במקרים נדירים יחסית), ועם הופעתן יש להפסיק את השימוש בתכשיר לאלתר (ניתן ומומלץ לעיין בעלון לצרכן של התכשיר לפני תחילת השימוש). הטיפול יחסית פשוט – מורחים פעמיים ביום באזור הנשירה. ניתן לרכוש את התכשיר ללא מרשם, אך מומלץ בכל זאת להתייעץ עם רופא במידה וסובלים ממחלות כלשהן וכדי לשלול סיבות אחרות לנשירת השיער.

האם קיים פתרון לנשירת שיער עם התחייבות?

במילה אחת: כן.
הריג’ן הינו טיפול טבעי.
השימוש במכשיר הוא פשוט וללא תופעות לוואי, שניתן לבצע בנוחות בבית במשך 10 דקות ביום, והוא בעל סיכויי הצלחה גבוהים ביותר. 
מכשיר ההריג’ן, הוא מכשיר בעל טכנולוגיה מתקדמת הפועל לחזק ולזרז את התהליכים הטבעיים אשר תורמים לצמיחת שיער חדשה ובריאה. מכשיר זה הוכיח את יעילותו אצל לקוחות רבים בישראל ובעולם.
קיימים שני סוגי מכשירים:
 

תכונות

מכשיר הריג’ן קלאסיק

מכשיר הריג’ן פרמיום

פעולה ביוכימית: החדרת אבץ ונחושת לקרקפת. אבץ ונחושת, הידועים כ”אנטי אנדרוגן” מוחדרים לעור הקרקפת באמצעות זרם חשמלי עדין ובלתי מורגש אשר עוזר לנטרול וטיפול ממוקד בגורמים הראשיים להתקרחות.

כן

כן

פעולה חשמלית: גירוי הקרקפת. זרמים עדינים ומשתנים מפעילים את מנגנוני הריפוי העצמי בגופנו ואלו נכנסים לפעולה. זרימת הדם לשורשי השיער משתפרת, עור הקרקפת מתעבה ומתגמש, זקיקי שיער רדומים מתעוררים ומצמיחים שיער מחדש ואיכות השיער משתפרת.

כן

כן

פעולה מכאנית: עיסוי הקרקפת. מנוע רטט עדין מניע את הדסקיות מעלה, מטה ולצדדים ושיניים עדינות על הדסקיות מגרות את עור הקרקפת. פעולה זו מגבירה את זרימת הדם לשורשי השיער, עוזרת לפינוי רעלנים מואץ, זקיקי השיער מוזנים, השורש מתעבה ומצמיח שיער עבה ובריא יותר מבעבר.

כן

כן

פעולה אופטית: קרן לייזר רך (LLLT) מזרז את חלוקת התאים ומסייעת בשפעול של זקיקי שיער בקצב מזורז.

לא

כן

 
פעילות המכשירים היא משולבת – הטכנולוגיות השונות פועלות במקביל – ומסייעת לזקיקי השיער להצמיח שערות חדשות ולחזק את השערות הקיימות בעזרת שיפור זרימת הדם באזור. 
מכשיר ההריג’ן נבדק על ידי מכון התקנים ונמצא עומד בכל התקני הבטיחות הבינלאומיים וכן אישור של משרד הבריאות. 
 
הזמיני פגישת אבחון עוד היום וגלי כיצד הריג’ן יכול לסייע גם לך.

עוד בנושא שיער דליל - נשים

Skip to content