טיפול בהתקרחות ושיער דליל » התקרחות – גברים » קרחת – האם קיימים לי בראש שורשי שיער שניתן להציל?

לשיחה עם צוות היועצים:

קרחת – האם קיימים לי בראש שורשי שיער שניתן להציל?

כאשר אדם חש כי הוא מאבד שיער לרוב הוא תוהה אם ניתן לעצור את התהליך והאם המצב ניתן לתיקון. כלומר האם שורשי השיער עדיין יכולים להצמיח שיער. כדי לברר את העניין כדאי קודם להבין איך עובד מנגנון הצמחת השיער בגופנו וגם איך אפשר לסייע לאותו מנגנון לחזור לתפקוד שישפר את מצב השיער ואת מראה הראש. המשיכו לקרוא.

איך נגרמת קרחת?

על מנת להבין את הגורמים לקרחת, כדאי להבין לפני כן כיצד עובד מחזור צמיחת השיער. להלן 3 השלבים של התהליך:
  1. צמיחה
  2. נשירה
  3. מנוחה
כאמור – זהו תהליך מחזורי של הגוף. אז כיצד קורה שהתהליך נפגם והנשירה הופכת ליותר מסיבית או ששיער חדש אינו צומח? ישנן מספר סיבות שיכולות להשפיע על התהליך כגון סטרס, נטילת תרופות מסוימות, תזונה לקויה, מחלות שונות ועוד.
אך ישנה סיבה עיקרית המסבירה את עצירת התהליך. סיבה זו היא הסיבה הגנטית הנובעת לרוב בגלל פעילות האנזים 5 אלפא רדוקטאז (5α-Reductase) הגורם להורמון הטסטוסטרון להפוך לדהידרוטסטוסטרון (DHT). אותו DHT הוא הפוגם בזקיקי השיער בכך שהוא פוגע באספקת הדם לזקיק מה שלא מאפשר לו לקבל את מזונו ולהמשיך בתהליך צמיחת השיער. משמע, תהליך הצמחת השיער נעצר בשלב בו השורשים במנוחה ולא מצמיחים יותר שיער לאורך זמן זקיקים אלו “מתים” ולא יצמיחו שיער יותר..
כך, הנשירה הטבעית ממשיכה באיטיות, השורשים נעצרים בשלב המנוחה ולא גדל שיער חדש, ואז השיער מתחיל להתדלדל באזורים מסוימים ובשלבים מתקדמים יותר אף נוצרים אזורים קירחים.

איך יודעים אם יש שורשי שיער פעילים

יכול להיות שלמראית עין, אנו נראה אזורים ללא שיער בעקבות תהליך ההתקרחות, אך אין זה אומר שהעצירה בצמיחת השיער היא מוחלטת.
כאשר מבצעים אבחון מקצועי של מצב השיער, ניתן לראות באמצעות מצלמה מקצועית מיוחדת אשר לה מיקרוסקופ המגדיל עד פי 60 את האזור הנבדק. בנוסף, נשאלות מספר שאלות עליהן ניתן מענה מהאדם הנבדק, וכך נבנית תמונת מצב בנוגע למצב השיער ולאפשרויות השיקום.

האם ניתן לגרום לשורשי השיער להצמיח שוב שיער

אם מתברר כי אזור ההתקרחות נמצא במצב רדום, ישנו טיפול שיסייע לעורר את תהליך צמיחת השיער. הטיפול המדובר הינו טבעי לחלוטין ונמצא יעיל בכל הקשור לעידוד הצמחת שיער חדש.
הטיפול מבוסס על שימוש במכשיר חדשני המפעיל ומחדש את המנגנונים הפיזיולוגיים הטבעיים בגוף, כך שיוכלו לחזור לתהליך הצמחת שיער חדש והשיער הקיים יתחזק. הטכנולוגיה המתקדמת פותחה בהתאם לנתונים ממחקרים רפואיים דרמטולוגיים מקצועיים והמכשיר עצמו בטוח לשימוש ובעל אישור מכון התקנים ומשרד הבריאות.
איך זה עובד?
מתחילים באבחון מצב השיער שיאפשר לנו להבין אם הנכם מתאימים לטיפול. אם נמצאתם מתאימים ורכשתם את המכשיר, תינתן לכם תכנית טיפולית אישית מומלצץ להשגת תוצאות מירביות מהטיפול במכשיר.להלן פירוט הצפי לשיפור במצב השיער על פי סוג המכשיר (במידה והטיפול בוצע באופן מלא מעל 80% לכל אורך התקופה):
השימוש במכשיר הוא חיצוני ואין לו תופעות לוואי כלל, וכן הוא מתאים גם לגברים וגם לנשים. לפניכם טבלה בה מפורטות הפעולות השונות של המכשיר וכיצד הן מסייעות לתהליכים הטבעיים של הגוף:

תכונות

מכשיר הריג’ן קלאסיק

מכשיר הריג’ן פרמיום

פעולה ביוכימית: החדרת אבץ ונחושת לקרקפת. אבץ ונחושת, הידועים כ”אנטי אנדרוגנים” מוחדרים לעור הקרקפת באמצעות זרם חשמלי עדין ובלתי מורגש. פעולה זו עוזרת לנטרול ה-DHTבזקיקים ומספקת טיפול ממוקד ומקומי בגורמים הראשיים להתקרחות.

כן

כן

פעולה חשמלית: גירוי הקרקפת. זרמים עדינים ומשתנים מפעילים את מנגנוני הריפוי העצמי בגופנו ואלו נכנסים לפעולה. זרימת הדם לשורשי השיער משתפרת, עור הקרקפת מתעבה ומתגמש, זקיקי שיער רדומים מתעוררים ומצמיחים שיער מחדש ואיכות השיער משתפרת.

כן

כן

פעולה מכאנית: עיסוי הקרקפת. מנוע רטט עדין מניע את הדסקיות מעלה, מטה ולצדדים ושיניים עדינות על הדסקיות מגרות את עור הקרקפת. פעולה זו מגבירה את זרימת הדם לשורשי השיער, עוזרת לפינוי רעלנים מואץ, זקיקי השיער מוזנים, השורש מתעבה ומצמיח שיער עבה ובריא יותר מבעבר.

כן

כן

פעולה אופטית: קרן לייזר רך (LLLT) מזרז את חלוקת התאים ומסייעת בשפעול התאים של זקיקי השיער בקצב מזורז.

לא

כן

אם השיטה נראית לכם מעניינת, אנו מזמינים אתכם לפגישת אבחון והתאמה לטיפול – ללא עלות. צרו עמנו קשר ונתראה בקרוב.

עוד בנושא התקרחות - גברים

Skip to content